jag hade lovat mig själv

För fyra år sedan när jag och Jerker träffades så lovade jag mig själv och honom att jakten var någon han fick hålla för sig själv. Jag lovade att jag aldrig skulle följa med. Igår gjorde jag det..

Igår åkte vi rakt in i skogen i typ en timma, sen spenderade vi några timmar i skogen och tanken var att dom skulle försöka skjuta fåglar som sedan skulle bli våran middag. En fågel blev skjuten innan jag och Jerker hann dit, själva såg vi inte en enda. Middag fick vi trots allt, någon hade köpt kyckling som nödlösning. ( Jag måste erkänna att jag var rädd om magen och var rädd att bli utan mat, så det fanns en bullens korvburk i min väska i bilen..)

Efter den misslyckade jakten, det var tydligen för bra väder (10 grader och sol) så skulle det bastas. Så där satt jag, inlindad i handduken, bland massa nakna karlar i spridd ålder. Naken är naturligt försökte dom lära mig, men riktigt så mycket kände jag inte att jag ville att dom skulle veta om mig.. Jag hade ju trots allt aldrig träffat vissa av dem förut.

En underbar höstdag var det, och jag gillade trots allt att uppleva nytt. Även om jakt, fortfarande inte är något för mig.



För bra väder? Jag njöt i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0